Commit 8ce0ccbc authored by Tim Scheiber's avatar Tim Scheiber

unfinished level

parent a1a9b8d8
tileset
##############################################################################
####################-----#####################################################
######---|##|-----||> >|####################################################
##---| 7|--| 5 -- |####################################################
#|@ 5 |####################################################
##---| 7|--| 1 -- |####################################################
######---|##|-----||> >|####################################################
####################-| |-#####################################################
#####################| |######################################################
#####################| |######################################################
####################-- --#####################################################
###################|4 6|####################################################
###############----| |####################################################
##############| |####################################################
##############| |--| |####################################################
##############- -##|2 8|####################################################
#############|0 |##-----#####################################################
#############| |############################################################
#############| 0|############################################################
#############| |############################################################
#############|0 |############################################################
#############| |############################################################
#############| 0|############################################################
#############| |############################################################
##############| |#############################################################
##############| |--------#####################################################
##############| d|###--<>--<>--<>--<>--###############################
##############| --- |---###########################
##############| d !|##########################
##############| --- |---###########################
##############| d|###--><--><--><--><--###############################
##############| |####################################################
###############----------#####################################################
##############################################################################
##############################################################################
##############################################################################
##############################################################################
##############################################################################
##############################################################################
####################-----##########-##########################################
######---####-----#|> >|########|!|#########################################
##---} 7{--} 5 {} |######--} {--#######################################
#|@ 5 |#####| |######################################
##---] 7[--] 1 [] |#####| |######################################
######---####-----#|> >|#####| |######################################
####################-] [-######| |######################################
#####################| |#######| |######################################
#####################| |########--] [--#######################################
####################-} {-#########| |#########################################
###################|4 6|###-----} {#########################################
###############----} |##|5 5 7|########################################
##############| |##| |########################################
##############| |--] |##| 7|########################################
##############} {##|2 8|##| [----######---################################
#############|0 |##-----###}~ ~{########-}0 0{-##############################
#############| |#########| 5 5 |######| |#############################
#############| 0|#########| |###--#] [---] |#############################
#############| |#########| > |##|55{} |##-} {-############################
#############|0 |#########| < {--} |#|e f|###########################
#############| |#########| |#| |###########################
#############| 0|##########----------]11[##| |###########################
#############| |#####################--###| |###########################
##############] [############################-] [-############################
##############| |--------#####################| {------#######################
##############| d|####################| |######################
##############| |####--##--##--##--###--] |######################
##############| d|##-}<>{}<>{}<>{}<>{-###| j |######################
##############| {-} {--} |######################
##############| d |######################
##############| [-] [--------#######################
###############----------###-]><[]><[]><[]><[-################################
##############################--##--##--##--##################################
##############################################################################
\ No newline at end of file
......@@ -17,6 +17,26 @@
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"[": {
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"]": {
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"{": {
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"}": {
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"~": {
"blueprint": "wall_vertical",
"solid": true
},
"@": {
"blueprint": "floor",
"solid": false,
......
......@@ -162,16 +162,17 @@ namespace phase_shifter::gameplay {
}
if(shooting.wait_beats == 0) {
auto bullet_pattern = shooting.next_pattern();
auto spawn_position =
transform.position
+ shooting.spawn_offset
* glm::vec3(std::sin(rad_orientation), 0, -std::cos(rad_orientation))
+ glm::vec3{0.f, 1.f, 0.f};
if(shoot) {
for(auto bullet : bullet_pattern.bullets) {
auto bullet_direction = orientation + bullet.direction;
auto rad_bullet_direction = bullet_direction * mirrage::util::PI / 180.f;
auto spawn_position = transform.position
+ shooting.spawn_offset
* glm::vec3(std::sin(rad_bullet_direction),
0,
-std::cos(rad_bullet_direction))
+ glm::vec3{0.f, 1.f, 0.f};
_entity_manager.entity_builder("bullet")
.position(spawn_position)
.rotation(glm::rotation({0, 0, 1},
......
......@@ -426,6 +426,8 @@ namespace phase_shifter::level {
.post_create([=](auto entity) {
entity.process([&](gameplay::Shooting_comp& shooting) {
shooting.default_orientation = 0;
shooting.rotation_per_step = -360.f / 16.f;
shooting.max_rotation = -1;
shooting.set_patterns({gameplay::Bulletpattern({{0, 0},
{45, 0},
{90, 0},
......
Markdown is supported
0%
or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment